Čtvrtina trhu Benzině nestačí, chce víc

Čtvrtek 27. prosince Benzina+

Benzina, která je považována za největší síť čerpacích stanic v České republice, uzavírá rok 2018 zcela excelentně a s přehledem dosahuje na tržní podíl ve výši 23 %. Benzina, která patří do skupiny Unipetrol, však s tímto výsledkem nehodlá skončit.


Důkazem touhy po růstu jsou nové čerpací stanice v Brtnici u Jihlavy a v Horních Počernicích. Příští rok se má též nést v duchu dalšího růstu a zejména pak rozšiřování nabízených služeb. Též má dojít k rozvoji tankovacích karet. Ředitel společnosti Benzina, Marek Zouvala, k tématu uvádí, že: „Letos na jaře jsme dokončili převzetí části čerpacích stanic od společnosti OMV a další čtyři stanice jsme převzali formou franšízingu. Po převzetí se nám daří na stanicích zvyšovat objemy prodaných hmot i doplňkového prodeje a občerstvení. Síla značky a kvalita naší podpory je pro provozovatele čerpacích stanic zárukou úspěchu. Jsme otevřeni pod naší značkou okřídleného koníka přivítat další čerpadláře či převzít konkurenční řetězec.“


Součástí celého procesu má být samozřejmě také celková modernizace čerpacích stanic a současné rozšiřování konceptu občerstvení, které je možné nazvat jako Stop café. Marek Zoufala konstatuje, že „Vedle kvalitních paliv s čisticími účinky sázíme jednoznačně na rozvoj doplňkového prodeje a kvalitní občerstvení. Právě prodej občerstvení rekordně roste, za posledních šest let o bezmála 300 procent. Občerstvovací bistro StopCafé je nyní součástí dvou třetin našich stanic. Všude tam, kde je to technicky možné, chceme StopCafé zavést.“


Rozvoj nemine ani rozšiřování samoobslužných čerpacích stanic ve stylu expresních stanic a přibývat budou samozřejmě i další obdobné stanice. Elektrická energie bude představovat také určitý rozvoj, stejně jako oboustranné tankování paliv a AdBlue do kamionů. Hlavním cílem celého rozvoje je přitom dle ředitele společnosti dokončení digitální platformy, která má zahrnovat zejména online platby a mobilní platby za odběr paliv a mytí a neomezenou speciální péči o firemní zákazníky. Mělo by dojít k rozvoji a propagaci vlastních platebních karet společnosti.